Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Εισαγωγή στον διάλογο "Σοφιστής" του Πλάτωνα

Φίλοι μου

Σήμερα εγκαινιάζω μία σειρά καταχωρήσεων η οποία γίνεται με αιτία την διαφωνία μου με τους νεοσοφιστές στον ορισμό σοφιστή και φιλοσόφου. Οι νεοσοφιστές λοιπόν διδάσκουν σήμερα στα πανεπιστήμια ότι οι σοφιστές ήταν φιλόσοφοι και γενικά υποθάλπτουν ένα κλίμα ταυτοποίησης των σοφιστών με τους φιλοσόφους.

Αυτό λαμβάνει χώρα για ποικίλους λόγους. Αυτοί έχουν να κάνουν κυρίως με τον στόχο που έχουν ορισμένοι να καλλιεργήσουν τον σκοταδισμό και τυγχάνει να είναι αυτοί που ονομάζονται άθεοι και κατηγορούν ως σκοταδιστές τους Ορθοδόξους και γενικά τους Χριστιανούς.

Όλοι αυτοί λοιπόν έχουν λόγους να αποκρύπτουν ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ σχετικά με τους φιλοσόφους, με απαρχή την μη διδασκαλία του διαλόγου που θα σας παρουσιάσω τα σπουδαιότερα σημεία του εδώ, καθώς είναι αυτός ο οποίος δείχνει τον τρόπο με τον οποία αναλύουν τις έννοιες οι φιλόσοφοι, σε αντίθεση με τους φλυαρολόγους φιλολόγους που ονομάζονται άθεοι και ουσιαστικά δεν μπορούν να στηρίξουν την φιλοσοφία της αθεΐας τους ΠΟΥΘΕΝΑ και αυτό γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζουν την συμπαντική φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων την οποία στρέβλωσε ο (ψευδο)Πλούταρχος, ο οποίος είναι ο αίτιος πολλών δεινών στον χώρο της φιλοσοφίας, καθώς έμελλε λόγω των θρησκευτικών ταραχών αλλά και της Τουρκοκρατίας την Ελλάδα, να έχουν καεί πολλά συγγράματα των αρχαίων με αποτέλεσμα να σώζονται κείμενα από διφορούμενες πηγές. Πριν αρκετά χρόνια έγινε μία προσπαθεια να καθαριστούν οι βρωμίες του (Ψευδο)Πλούταρχου με αποτέλεσμα να έχουμε κείμενα τα οποία είναι πλέον μισά του Επίκουρου αλλά και άλλων αρχαίων φιλοσόφων.

Η στρέβλωση από τον άνθρωπο αυτό που ανέφερα έγινε αντιληπτή, γιατί οι αληθινοί μελετητές είδαν παραπομπές και πιο καθαρά κείμενα σε συγγραφές μερικών γνωστών ονομάτων αρχαιότερων του (ψευδο)Πλούταρχου, γεγονός που τελικά όρισε την έρευνα και τον καθαρισμό τουλάχιστον των κειμένων του Επίκουρου. Τα κείμενα του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα που σώζονται εμπεριέχουν διαφοροποιημένα κείμενα, τα οποία νοηματικά μερικά από αυτά δεν διαφέρουν σημαντικά. ενώ στον διάλογο "Φαίδρος" που παρουσίασα τις προηγούμενες μέρες υπάρχουν μερικές μικρές στρεβλώσεις με κορυφαία την αφαίρεση της αναφοράς του Φαίδρου περί της ντροπής που θα φέρουν οι φιλόσοφοι αν αποκαλεστούν σοφιστές. Στο κείμενο που παρουσίασα, είναι φανερό ότι αυτό είναι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ όχι γιατί το χρησιμοποιώ εγώ, αλλά γιατί οι διαφοροποιείσεις δείχνουν την ιδιοτέλεια των στρεβλωτών.

Ποιοι είναι αυτοί λοιπόν που έχουν λόγους να μην διδάσκεται ο διάλογος "σοφιστής" αυτός;;;
Είναι τόσο δύσκολο να γίνει νοητός και όσο ισχυρίζονται αυτοί που όρισαν την μη διδασκαλία αυτού;
(θα διαπιστώσετε ότι είναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟΣ ΣΤΗΝ ΝΟΗΣΗ)

Μα φυσικά πριν από όλους οι πολιτικοί είναι αυτοί που δεν θέλουν την διδασκαλία του διαλόγου αυτού, οι οποίοι καθορίζουν την ύλη διδασκαλίας διαμέσω του υπουργείου Παιδείας. Οι πρώτες δράσεις έγιναν από την θλιβερή επταετία του φασισμού στην Ελλάδα και φυσικά αναρριχήθηκαν την εποχή εκείνη άνθρωποι οι οποίοι δεν έφεραν φιλοσοφία αναλόγου βεληνεκούς με τους παλαιότερους, αλλά ούτε με όσους Έλληνες διέπρεψαν στο εξωτερικό.

Οι πολιτικοί λοιπόν δεν θέλουν να διδάσκεται ο διάλογος αυτός γιατί δείχνει τον τρόπο δράσης τους με τον οποίο θέλουν να επιτυγχάνουν τον έλεγχο των μαζών.

Οι δικηγόροι εμμέσως εντάσσονται στην κατηγορία των πολιτικών καθώς πολλοί από αυτούς ενασχολούνται με την πολιτική.

Οι καθηγητές οι οποίοι θέλουν να έχουν το πρόσωπείο του σοφού ακόμη και αν οι γνώσεις τους μετά βίας ξεπερνούν την μετριότητα και αυτό γιατί πολύ απλά ο λαός δεν θα γνωρίζει τις μέθοδες ανάπτυξης λόγου με τις οποίες δύναται να παραπλανήσει ο εκάστοτε ομιλητής.

Μέσα στην κατηγορία των καθηγητών συγκαταλέγονται και οι αναβιωτές του 12θεου το οποίο ονόμασαν Ελληνική θρησκεία, αν και οι Πλατωνικές διδασκαλίες ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ προσομοιάζουν πολύ περισσότερο με την Ορθοδοξία παρά με την ειδωλολατρεία. Δεν είναι τυχαίο ότι οι άνθρωποι αυτοί βάλλουν τον Πλάτωνα ή διαδίδουν το ΨΕΥΔΟΣ υποκλοπής των θεωριών των αρχαίων Ελλήνων καθώς ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να διδαχθεί αρετή ανώτερη από αυτή της διδασκαλίας του Ιησού και από τις άλλες διδασκαλίες αρετής Η ΜΟΝΗ που είναι άξια είναι αυτή των αρχαίων φιλοσόφων.

Φυσικά και επειδή δεν είμαι τόσο καλός αναλυτής εννοιών όσο ήταν ο Ξένος ο Ελεάτης δεν δύναμαι να παρουσιάσω όλες τις κοινωνικές ομάδες που έχουν συμφέροντα να μην γνωρίζει ο κόσμος την αλήθεια.

Παρακαλώ λοιπόν την υπομονή σας μαζί μου και αν δεν θέλετε να μελετήσετε μόνοι σας τον διάλογο αυτό του Πλάτωνα, καθώς το βιβλίο των εκδόσεων ΖΗΤΡΟΣ το οποίο θα χρησιμοποιήσω έχει μία πολύ καλή μετάφραση, αλλά πολλά από αυτά που γράφονται στα προκαταρκτικά, δεν ειναι επί της ουσίας του διαλόγου και αφορούν την διδασκαλία της φιλοσοφίας σε φιλοσοφικές σχολές. Μόνο που αν ο απλός μελετητής μείνει στα εισαγωγικά θα χάσει την ουσία του διαλόγου από τον οποίο θα παρουσιάζω άλλες φορές περιλήψεις και άλλες φορές το καθαρό κείμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου