Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

Διαχωρισμός της βούλησης

Ο Καντ διαχώρισε την βούληση σε εμπειρική και καθαρή.
Θα ήθελα να ορίσω την βούληση σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ και όπως ορίστηκε η ανάλυση ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑΣ από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους.

Η βούληση διακρίνεται στην αυτόβουλη και στην ετερόβουλη.
Η αυτόβουλη διαχωρίζεται στην αυθόρμητη ή μηχανιστική βούληση και στην ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥ από τον νου βούληση. Είναι προφανές λοιπόν ότι ο Καντ ανέλυσε ΜΟΝΟ την αυτόβουλη βούληση ορίζοντάς της εμπειρική και καθαρή που είναι ΑΥΤΟΥΣΙΟΣ ο διαχωρισμός που έδωσα και εγώ.

Η ετερόβουλη βούληση έχει περισσότερους διαχωρισμούς οι οποίοι προκύπτουν ανάλογα με το αίτιο της δημιουργίας της. Προκύπτει από λογισμούς (=ΣΥΝΟΛΑ ΣΚΕΨΕΩΝ ΜΕ ΕΝIΑΙΟ ΠΝΕΥΜΑ) τα οποία ορίζουν την ετερόβουλη βούληση, η οποία είναι ΞΕΧΩΡΗ κατηγορία και δεν συγκαταλέγεται στην εμπειρική και όπως ΑΥΘΕΡΕΤΑ θεώρησε ο Καντ από αδυναμία να κατανοήσει ότι συχνά η εμπειρικότητα προκύπτει από βούληση εξωγενή την οποία ονομάζω ετερόβουλη βούληση και αφού προέρχεται από τις πεποιθήσεις και τις δομές τις εκάστοτε μικροκοινωνίας στην οποία ζει ο άνθρωπος.

Πολύ απλά εξηγώ ότι η εξωτερική βούληση ή ετερόβουλη καθόσο αυξάνεται η εμπειρικότητα γίνεται ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΟΥΛΗΣΗ και τότε μπορεί να χαρακτηριστεί αυτόβουλη, αλλά μέχρι τότε προέρχεται από εξωγενή αίτια που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ με την αυτόβουλη επιθυμία πραγμάτωσης της θέλησης και έτσι είναι ΞΕΧΩΡΗ κατηγορία και όχι παρακλάδι της αυτόβουλης ή καθαρής βούλησης όπως την ονόμασε ο Καντ.


Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικά από τα αίτια τα οποία ορίζουν μία κατηγορία ετερόβουλης βούλησης:

- Οικονομικά αίτια.

- Κοινωνικά αίτια.

- Αίτια αναζήτησης ηδονών.

Προκύπτουν ένστικτα ικανοποίησης σε άτομα ψυχοπαθή που οδηγούν σε βιασμούς. Σπάνια οι βιαστές συγκαταλέγονται στους αβούλως ορμόμενους και είναι ένα απειροελάχιστο το ποσοστό εμφάνισης του φαινομένου.

- Πολιτικά αίτια.

- Διάφορα άλλα αίτια που προκύπτουν από το φαινόμενο ελέγχου των μαζών.

Η βούληση είναι ορθό να ορίζεται ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΝΟΥ και ΧΩΡΙΣ εξωγενής επιδράσεις που προκύπτουν από τις δομές της κοινωνίας. Είναι ορθό να επιλέγεται ο δρόμος της αγάπης ως αφετηρία λογισμών και με την Επιρροή που ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟ το οποίο ΠΑΝΤΑ ΒΟΗΘΑΕΙ όσους επιλέγουν την αγάπη στην καρδιά τους, να συνεχίσουμε σε μια πορεία ΑΥΤΟΒΟΥΛΗ η οποία θα ορίζει την περηφάνια της ΚΑΘΑΡΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ που θα προκύπτει από την καλλιέργεια των αρετών στις οποίες ο αγώνας μας ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΝΔΟΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΗΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου